Näytetään tekstit, joissa on tunniste amigurumi. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste amigurumi. Näytä kaikki tekstit

6.7.2015

Amigurumi pupu * Amigurumi Rabbit


Koristeamigurumi pupu vauvalahjaksi pienelle pojalle. Lankana Novitan Miami. 
Ristinenä on myös jotain Novitan lankaa. 
Silmät ovat pyöreät mustat helmet, jotka kiinnitin vasta kasattuun pupuun.
Korvien sisus ja takatassujen pohjat ovat vanhasta kirppisessusta. Ompelin palaset kääntämättä saumanvaroja kiinni pupuun ohuella ompelulangalla.


Ohje on toisesta blogista. Klikkaa tätä: Virkkausohje -pupu


Pupu takaa.


En laittanut täytettä etukäpäliin. Pidän niistä enemmän näin. 
Etukäpälät ja korvat olivat hieman haasteellisia virkata. Teinkin ne uusiksi monta kertaa, kunnes olin tyytyväinen tulokseen. Silti huomaan nyt toiseksi viimeisessä kuvassa oikeassa korvassa epätasaisuutta... Annan olla näin. 

Vauvakortti sitten toisessa postauksessa. 

Anu






18.8.2014

Amigurumihiiret / Amigurumi Mice


Näiden hiirulaisten ohje on Nicki Trenchin kirjasta "Supersöpöt maskotit -Yli 35 valloittavaa virkkuuohjetta". Ohje on siis tismalleen sama, silmukoita saman verran, mutta lankojen paksuus on eri, samoin virkkuukoukun numero. Hiirten kokoero on näin ollen aikamoisen suuri. Harmillisesti jäi ottamatta "frendsie" (yhteiskuva) jossa tämä olisi tullut hyvin ilmi. Joka tapauksessa tämä pieni sininen otus on suurin piirtein kokoa tulitikkulaatikko ja iso mahtuu juuri kädelle. Alustan ruudukosta voi nähdä kokoeron.


Virkkasin tämän pikkuisen silmukoiden takareunan lankaan, jolloin pinnasta tuli raidallinen. Tuumin, että kissat saattaisivat ilahtua myös tällaisesta.. 

Silmät ovat tälläkin ne ns.aidot amigurumisilmät. Korvien sisustaan ompelin virkkaamani pienet vaaleanpunaiset pyörylät.


Tähän isoon hiireen tai rottako jo lie, käytin kahta lankaa yhdessä ja suuremman numeron virkkuukoukkua sekä ihan tavallisia kiinteitä silmukoita.



Silmät ja nenä ovat kierrätysnappeja. Täytteenä näissä on askarteluvanua. Täyttö hoidetaan vähän ennen kuin otus on umpeenvirkattu. Näissä aletaan virkata perästä nenään päin. Kahvikupin lailla aloitetaan pyörylästä ja sitten haluttu määrä kerroksia vartalon pituudeksi ja lopuksi rajut kavennukset. Korvat ovat pyörylät ja hännät ketjusilmukoita.

Anu

17.8.2014

Kahvikuppi amigurumi / Café Con Leche Cup Amigurumi



Ohje tähän kuppiin on Ana Paula Rimolin kirjasta "Amigurumi World -Seriously Cute Crochet".  

Periaate on, että kupin pohja on pyörylä eli lisätään silmukoita, kunnes koko on haluttu. Sen jälkeen virkataan vain ympäri lisämättä silmukoita kunnes korkeus on haluttu. Korva on ketjusilmukkaketju.


Lanka on ohutta vaaleansinistä (kuvassa näyttää lilalta ainakin tässä koneella) villalankaa. Kaffi on luonnonvalkoista puuvillalankaa. Silmät ovat "aidot" amigurumisilmät eli sellaiset puolipallot, joissa on pieni muovilenkki pohjassa. 

Amigurumihiiristä seuraavassa postauksessa.

Anu

20.10.2012

* Kurpitsoja / Pumpkins

Löysin tänä syksynä netistä Amigurumi-kurpitsojen virkkausohjeen. Sitähän piti kokeilla, mutta ensin piti löytää sopivaa lankaa. "Satuin" (lainausmerkeissä koska en usko sattumaan vaan johdatukseen=) menemään kirpputorille oikeaan aikaan. Siellä komeili n.2€ hintaan iso kerä puuvillalankaa kirkuvan oranssina:)! Siitä saisi näiden kurpitsojen jälkeen virkattua varmaan useamman kymmentä koristetta lisää. Kerä on todellakin iso. 

Tässä asetelmassa myös 2 oikeaa koristekurpitsaa ja tulitikkuaski kuvaa varten mittatikkuna. Sittemmin olen laittanut peltitarjottimelle kurpitsojen alle vaaleita koristekiviä. 

Periaattessa virkataan levy. Silmukoiden määrä määrää kurpitsan korkeuden. Suhteessa korkeuteen sitten virkataan levylle pituutta jotta levyn saa kierrettyä putkeksi. Mitä pidempi levy suhteessa silmukoiden määrään, sitä muhkeampi, leveämpi kurpitsasta tulee. Ja päin vastoin, lyhyestä levystä tulee ohut kurpitsa. Kurpitsan raidat syntyvät siitä että silmukat virkataan vain toisesta reunastaan.

 Ensimmäinen ja viimeinen kerros virkataan yhteen tai ommellaan neulalla ja langalla. Levyn oikea ja vasen reuna ovat valmiin kurpitsan ylä- ja alaosa. Ne kursitaan suppuun langalla ja neulalla. Kun toinen pää on kiinni, täytetään kurpitsa esim. vanulla ja ommellaan toinenkin pää kiinni.  

Pienin ja samalla mielestäni suloisin tekeleeni on tässä. Kannat virkkasin ruskealla langalla suoraan kurpitsaan. Muutama silmukka ympyrään ja muutama ylöspäin.  

Tämä kurpitsa on askartelukaupasta hankittu styrox-pallo, jonka tökkäsin grillitikkuun, maalasin askartelumaalilla oranssiksi. Annoin kuivua (helppoa kun laitoin tikun maljakkoon pystyyn. Styrox-levy olisi vielä parempi) ja maalasin pienimmällä mahdollisella siveltimellä ja mustalla askartelumaalilla naaman vapaalla kädellä. 

Grillitikusta jää tämmöinen reikä. Kun se on kurpitsan päälaella, siihen voi tökätä ripustusnarun.  

Käytin ripustukseen ruskeaa ohutta paperinarua. Riitti, että taitteli narunpään pariin kertaan ja tunki sen tikusta jääneeseen aukkoon. Edes liimaa ei tarvitse. 



Virkattua ja maalattua. Sain pilkkahinnalla hieman vioittuneen (katkenneen) peikonpähkinän oksan kaupasta. Ripustin sen ompelulangalla molemmista päistään verholaudan taakse nastoilla. 

Lähikuva peikonpähkinän oksasta.  

Sykyinen koriste roikkuu kahden ikkunamme välisen seinän edessä. Tähän on suunnitelmissa vaihtaa koristeet aina sesongin mukaan:).   


Ei kurpitsaa vaan omenaa:). Lapsukaiseni teki näin herkullisen ja kauniin näköisen omenapiirakan. Tässä ennen paistamista.

Päivitän nyt myös joulublogini. Käykäähän katsomassa:). 

Tervetuloa uusi lukijani, welcome new follower!

Hyvää viikonlopun jatkoa! 

-Anu-

20.8.2012

* Ninni ja Pave / Amigurumies

 Kamun lapsukainen ihastui heidän meillä käydessään Nicki Trenchin "Supersöpöt maskotit" -kirjan Ninniin ja Paveen. Ja halusi itselleen sellaiset. Neitokainen valitsi värit nukkeihinsa ja tässä lopputulos.  

 Tulitikkuaski on mittatikkuna:D. Pieniksi otuksiksi isotöisiä. Mutta hauskaa näperrystä:). Pääosa langoista on Novitan isoaveljestä ym. Osan olen löytänyt kirpputorilta eikä niissä ollut vyötteitä jäljellä. 

Hiuksista tein runsaammat kuin kirjan nukeissa on. Varsinkin Paven hiukset kannatti solmia vieriviereen -ei jää kaljuja kohtia. 

Ohjeesta poiketen virkkasin mekon helman toiselta puolelta kuin muun mekon, niin siitä tuli koristeellinen. En täyttänyt käsiä vanulla ohjeen mukaan vaan jätin pitkät aloituslangat ja ne täyttävät käsiä mielestäni tarpeeksi. 

Nukkejen vartalot ja vaatteet ovat eripaksuisilla langoilla virkattu (vaatteet ohuemmalla). Se toi haastetta, sillä vaatteiden silmukkamäärät ohjeessa olivat näin ollen liian vähäisiä. Taisin 1½-kertaistaa ne, niin tuli hyvät.

Ohjeessa panta oli tehty kankaasta. Tilaaja-neitokainen halusi pannan samanvärisestä langasta kuin kengät, joten mikäs siinä:). Virkkasin ketjusilmukkajonon ja siihen virkkasin kerroksen vai kaksi kiinteitä silmukoita. Päättelin ja ompelin pannan kiinni päähän. 

Ninnin kengät Novitan keinokuitulankaa. 

Paven paidan ohjeesta en oikein ottanut selvää hihojen osalta. Tein ylimääräisiä kerroksia jotta hihojen pituudesta tuli sopiva. Lopuksi virkkasin lisäkerroksen myös pääntielle. 

Paita rullalla jotta housujen vyötärö näkyy. Ohjeessa oli kalsarien vyötärö nykymuodin mukaisesti näkyvissä. Pavelle tein toivomuksesta kuitenkin vain vyön. Se on ketjusilmukkaketju, jonka ompelin housuihin kiinni ja samalla housut vartaloon.  

Tässä iässä ei vielä kaljuunnuta, joten Pavella on tuuhea tukka. Lanka hajosi helposti säikeiksi ja Paven hiuksista tuli aidomman näköiset. Silmät ovat Sinooperin mustia helmiä. Niiden käytöstä amigurumeilla kerroin enemmän pääsiäispostauksessa.

 Kuten useimmat (tai kaikki) kissanomistajat tietää, mitään hommaahan ei tehdä lemmikiltä salaa ja niiden pitää tarkistaa kaikki vaiheessa jos toisessakin. Tässä toinen assareista jälleen paikalla "photobomppaamassa".

Sitten voi nukkua näin viattoman näköisenä hyvin ansaituilla unilla:D. Toinen silmä silti raollaan....

Mukavata viikkoa!

-Anu-

5.4.2012

* Amigurumi Kanaperhe / Amigurumi The Chicken Family



Jälleen muutamat amigurumit.. Tällä erää nyt pääsiäiseksi tehtyjä. Ensin "herra ja rouva Kukkonen". Ohjeet Nicki Trenchin "Supersöpöt maskotit" -kirjasta. Keltainen lanka ankassakin käytettyä 7 veljestä -lankaa. Sininen on Novitan Miamia(?) ja punaruskea jotain kaapissa hillottua keränloppua. Nokat on huovasta ja liimasin ne paikoilleen. Silmät ovat 6mm mustat askarteluhelmet.

 Tässä Kukkosten tämän hetkinen pesue pikkuisia kuoriutumattomia omassa kennossaan. Vaaleanpunainen muna on Novitan Mambo-lankaa, josta olen aiemmin neulonut repun. Ohje Supersöpöt maskotit -kirjasta. Valkoinen muna on 7 veljestä -lankaa ja ohje on peräisin Ana Paula Rimolin kirjasta "Amigurumi World". Sinisen munan lanka oli sekin jämäkerästä, mutta ei tietoa mistä langasta. Keltainen muna oli alun perin ankan pää, mutta siitä tuli jostain syystä liian iso.   

Kanan ja kukon silmien kohdalla en vielä hoksannut, että nuo helmet voisi ikään kuin upottaa hieman, jotta ne näyttäisivät puolikkailta eli "aidoilta" amigurumi-silmiltä. Yllä valkoisen munan silmien teko vaiheessa. Huomaat eron upotetun ja upottamattoman helmen välillä.

Silmän kohtaan kannattaa levittää vaikka kynällä pieni aukko silmukoiden väliin. Näin helmi uppoaa paremmin. Näin pystyy käyttämään hyvin edullisia askarteluhelmiä kalliiden amigurumi-silmien sijaan ja lopputulos on silti lähes identtinen.


Meillä oli jäänyt kaapin perälle muutama pussi rairuohon siemeniä. Niiden parasta ennen -aika oli mennyt pari vuotta sitten. Käytettiin kaikki 3pss tarjottimelle ja itävyys oli vielä yllättävän hyvä. Nopeasti päivä päivältä ruohomatto on saavuttanut korkeutta. Alemmassa kuvassa rairuoho on suihkupullolla kastelun jäljiltä.

Eläimet sitten osaavat. Wilma poseerasi eilen monissa asennoissa ihan kuin joku valokuvamalli. Tässä yksi.

Hyvää kiirastorstaita, Jeesuksen Kristuksen viimeisen, kuolemaansa edeltäneen, aterian muistopäivää.

-Anu- 

28.3.2012

* Amigurumi Hiiri ja Kuoriutuvia Munia / Amigurumi Mouse & Hatching Eggs



Tässä melko ensimmäisiä amigurumejani vuodelta 2010. Näiden ohjeet ovat Nicki Trenchin "Supersöpöt maskotit" (multikustannus 2009) -kirjasta. Nappisilmät ei ole tosiaan niin söpöiset kuin mustat helmisilmät..



Näiden yrmyläisten nimi ohjeessa on "kuoriutuvat munat". Mustalla langalla kirjoin ilmeet joita tytär halusi. Taisi olla tuolloin japanifanitus meneillään ;D. Taustalla näkyvän korin maalasin tuolloin pari vuotta sitten askartelumaaleilla. Alun perin kirpputorilta löytämäni pärekori oli puun värinen.

Nyt mulla on työn alla "Herra ja rouva Pertti Kukkonen" pääsiäiskoristeiksi. Keltainen kana ja sininen kukko. Muniakin ajattelin virkata jos käsi kestää.

Flunssa alkaa vihdoin nyt kolmannella viikolla hiipua oikein kunnolla. Jes, taidan toipua tästä kuitenkin:). 

Ketkä käytätte Picasaa, niin ootteko huomannut sen uuden päivityksen tulleen? Siinä on hauskoja ominaisuuksia, askeleen lähempänä Photoshopia:). Vähän kokeilin näihin maaliskuisiin merenranta- ja kissakuviin.

Etualalla näkyvä vesimäinen alue on graniittipöydän märkä pinta.




Wilma


Jackie nautiskeli auringossa. Lisäsin vähän hohdetta ja reunusta.

Näihin kuviin ja tunnelmiin tällä erää.

-Anu-